LATIHAN KEBAKARAN &  DEMONSTRASI MEMADAMKAN KEBAKARAN PERINGKAT SEKOLAH

Pada 12 Februari lepas, Unit Hal Ehwal Murid(HEM) melalui jawatankuasa Keselamatan sekolah telah mengadakan latihan kebakaran & kecemasan kali-1 bagi sesi 2014. Program ini mendapat kerjasama dari Jabatan Bomba & Penyelamat Daerah Sri Aman. Program bermula seawal 8 pagi dengan sesi penerangan berkaitan kebakaran serta langkah-langkah menggunakan alat pemadam api yang betul.

Program diteruskan dengan demonstrasi memadamkan kebakaran yang dijalankan di padang sekolah, Turut serta sukarelawan dari kalangan murid-murid untuk mencuba memadamkan api.

Program berakhir dengan latihan kecemasan kebakaran. Guru-guru, murid-murid didedahkan dengan situasi jika berlaku kecemasan berlaku kebakaran, Siren dibunyikan, murid-murid keluar kelas dan berbaris mengikut kelas masing-masing dengan diiringi guru-guru yang mengajar pada waktu tersebut. Mereka bergerak dan berkumpul di tapak berhimpun yang telah ditetapkan.  murid-murid berbaris mengikut kelas masing-masing. Masa yang diambil oleh semua murid dan staf untuk berkumpul di dataran itu adalah di bawah masa 3 minit.  Ketua kelas melaporkan kepada guru masing-masing. Guru kelas menyemak jadual kedatangan untuk memastikan tiada murid yang tertinggal. 


TAHNIAH diucapkan kepada semua yang terlibat dalam menjayakan program ini. 




















No comments:

Post a Comment